Logo gazetroosendaal.nl


Foto: Koen Mol

Nieuwe kunstgrasvelden De Pelikaan feestelijk geopend

  Sport

R.M.H.C. De Pelikaan en Rabobank Zuidwest-Brabant hebben zaterdagmiddag 27 oktober tijdens de feestelijke opening van twee nieuwe hockeyvelden, een water-en kunstgrasveld,  het sponsorcontract voor twee jaar verlengd. Rabobank is al jaren hoofdsponsor en dus betrokken bij de hockeyclub. Het getekende sponsorcontract is in lijn met de landelijke hockeysponsoring.

Gadegeslagen door ereleden en andere genodigden waaronder wethouder van Sport René van Ginderen zorgde een aantal jeugdleden daartoe aangespoord door voorzitter Wim Vromans dat het nieuwe waterveld gedoopt werd en was het tijd voor bier en bitterballen.

De Roosendaalse hockeyvereniging R.M.H.C. De Pelikaan telt momenteel bijna 1.000 actief spelende leden. Daarnaast zijn nog enkele honderden vrijwilligers actief betrokken bij de club.

Hockey is één van de snelst groeiende sporten van de laatste tien jaar. Met de hulp van de vele vrijwilligers weet Pelikaan al jaren er voor te zorgen dat kinderen heel veel plezier beleven aan deze mooie sport. Niet voor niks is hockey een spel waar je wordt uitgedaagd maar ook nog heel veel nieuwe vrienden op doet. Naast plezier wordt ook ruimte gegeven aan leden die prestatief willen hockeyen met extra ondersteuning. Veel jeugdteams spelen in de regionale top. R.M.H.C. De Pelikaan is met het huidige ledenaantal één van de grotere sportverenigingen in Roosendaal en bruist van de energie.

Ed Vreman, directievoorzitter bij Rabobank Zuidwest-Brabant is blij met de verlenging van het sponsorcontract. 'Sport is een manier om mensen te ontmoeten en met elkaar te verbinden. Landelijk is Rabobank partner van de Koninklijke Nederlandse Hockey Bond. Met het verlengen van het sponsorcontract kunnen we ook op lokaal niveau een bijdrage leveren aan de hockeysport, zowel op hoog niveau als in de breedte sport', aldus Vreman.

Alle leden, jong en oud, en andere betrokkenen waren uitgenodigd om vanaf 16 uur de feestelijke opening bij te wonen. Rabobank Zuidwest-Brabant heeft er tijdens de reguliere competitiewedstrijden van de jeugd op zaterdagochtend al een feestje van gemaakt. De PinPin mascotte deelde consumptiebonnen uit, waarmee de jeugd in het clubhuis een heerlijke versnapering kon halen.

Kids werden in de gelegenheid gesteld om met de PinPin mascotte op de foto te gaan en de lopende actie voor leden in de leeftijd van 6 tot en met 11 jaar werd nog eens onder de aandacht gebracht, want wie wil er nu niet zo'n gratis KNHB hockeyshirt ontvangen bij het openen van een PinPin JongerenRekening?

Meer berichten