Pieter van Voorst Vader, Cees Lok en François Peeters stonden de pers te woord over de toekomstplannen van Designer Outlet Roosendaal.
Pieter van Voorst Vader, Cees Lok en François Peeters stonden de pers te woord over de toekomstplannen van Designer Outlet Roosendaal. (Foto: )

Grootse plannen voor Designer Outlet Roosendaal

Designer Outlet Rosada krijgt een naamswijziging: voortaan heet het Designer Outlet Roosendaal. McArthurGlen gaat sinds april 2017 over het winkelgebied naast De Stok en maakt samen met de gemeente diverse plannen om het outletcenter de komende jaren fors te laten groeien.

Door Michel Musters

"McArthurGlen is de marktleider in Europa qua outletcenters – we hebben zo'n 24 vestigingen", vertelt Pieter van Voorst Vader van McArthurGlen Europa. "We bouwen niet alleen door in diverse landen, waaronder Spanje en Canada, maar willen onze huidige centers ook uitbreiden." Zo ook die in Roosendaal. De 1,5 miljoen bezoekers die vorig jaar werden behaald moeten er 2 miljoen worden. Dat gaat dit jaar nog niet lukken, maar Van Voorst Vader heeft goede hoop dat dit uiteindelijk wel gebeurt. "Bijvoorbeeld door de samenwerking met De Stok, waardoor dit uiteindelijk mogelijk tot één gebied genaamd Leisure Park Roosendaal omgevormd wordt, inclusief een mooie poort." Algemeen directeur van het center François Peeters vult aan: "Om te groeien naar 2 en uiteindelijk 3 miljoen bezoekers per jaar hebben we de hulp van de gemeente en de lokale bevolking nodig."

Gekeken wordt ook naar een mogelijke uitbreiding van de parkeergarage, met twee verdiepingen bovenop de huidige garage, en uiteindelijk ook een uitbreiding van het winkeloppervlakte. Belangrijk hierbij is ook het aantrekken van nog meer merken. Zo gaat er deze maand een Tommy Hilfiger-winkel open en zijn daar onlangs onder andere Samsonite, Nikkie en Karl Lagerfeld bijgekomen. Peeters: "We zijn van een leegstand van 24 procent vorig jaar naar 14 procent gegaan. Komende maanden volgen er nog meer toevoegingen." In de planning staat een groter aanbod aan catering – waaronder een nog onbekende, grote restaurantketen – en nog langere openingstijden.

Ook wethouder Cees Lok kwam aan het woord om de samenwerking tussen het bedrijf en de gemeente te benadrukken. "Roosendaal moet prettig wonen, winkelen en werken zijn. Er zijn plannen voor een hotel – al heeft dat nog niet geleid tot een vergunningsaanvraag – en een elektrische bus die op de drukste dagen tussen de binnenstad en het outletcenter rijdt. Deze bus moet aantrekkelijk zijn voor kinderen en hun ouders. De gesprekken over een kabelbaan tussen het centrum en de outlet gaan door, al is dat van de langere adem." De synergie tussen het stadscentrum en Designer Outlet Roosendaal moet versterkt worden. Lok: "Als het hier regent, dan druppelt het in de binnenstad. Ondernemers in het centrum kunnen meeliften op het succes. We willen nog meer doen aan citymarketing om bezoekers hier te houden." Van Voorst Vader beaamt dat: "We zien het als een totale taart die we vergroten. Onze deur staat altijd open voor de lokale gemeenschap. We creëren werkgelegenheid en leiden mensen op met onze Retail Academy. Ook lokale ondernemers kunnen daar wat ons betreft gebruik van maken."

Meer berichten