Logo gazetroosendaal.nl


 Inmiddels heeft Jessica haar draai goed gevonden. "Maar ik mag mijn oude buddy altijd appen met vragen." Foto: Axxicom Roosendaal.
Inmiddels heeft Jessica haar draai goed gevonden. "Maar ik mag mijn oude buddy altijd appen met vragen." Foto: Axxicom Roosendaal. (Foto: Axxicom Roosendaal)

'Mijn buddy hielp me bij vragen en met mijn eerste klant'

Toen Jessica den Ouden anderhalve maand geleden aan de slag ging bij Axxicom Roosendaal kreeg ze een buddy toegewezen. Dat werd Ceylan Kaya. Ceylan begeleidde Jessica in haar eerste weken om haar weg te vinden binnen de organisatie én bij de klant. De buddy gaat de eerste tijd mee op pad en is er om vragen te beantwoorden.

Elke nieuwe medewerker in Roosendaal wordt op deze manier binnen Axxicom ingewerkt. Op die manier wordt kennis op de juiste manier overgedragen en weet de klant waar hij aan toe is.

Voordeel

Ceylan kon zelf na een operatie aan haar arm even geen klanten helpen. Wat ze wel kon was nieuwe medewerkers als buddy begeleiden in de eerste weken, zo ook Jessica. Voor Jessica een hele fijne constructie want ze was nieuw in de wereld van huishoudelijke hulp. "Op mijn eerste dag was het prettig dat ik een buddy had, anders heb je het idee dat je heel erg in het diepe wordt gegooid. Ik kon bij Ceylan met allerlei vragen terecht en ze is bij de eerste klant meegegaan," legt Jessica uit. "Je komt toch zomaar bij mensen thuis dus is het wel belangrijk dat zij zich op hun gemak voelen, vertelt Jessica verder. Dat is ook een groot voordeel van het buddysysteem: Het gaat namelijk niet alleen om een schoon huis, maar ook om de klant te leren kennen."

Risico's

Iedere thuishulp van Axxicom is getraind in het signaleren van risico's. Het gaat erom dat ze kunnen inschatten of er meer aan de hand is en, indien nodig, de juiste (zorg)instantie in de buurt kunnen inschakelen. Jessica legt uit dat Ceylan haar goed heeft begeleid in het verkennen van alle mogelijkheden in de wijk. "Ik heb het er met de klanten over wat ze nog zelf kunnen." En inmiddels ik let op alles. Als ik de koelkast schoonmaak en ik zie bijvoorbeeld bedorven voedsel dan zou dat een teken kunnen zijn dat er iets aan de hand is. Inmiddels heeft Jessica haar draai goed gevonden, maar ze kan nog altijd bij Ceylan terecht. "Ik mag haar altijd appen met vragen als ik zelf iets niet meer weet."

Meer informatie

Wilt u meer informatie over huishoudelijke hulp van Axxicom Roosendaal? U kunt contact opnemen met onze klantenservice via 088-298747. Of kijk op de website.

reageer als eerste
Meer berichten


Shopbox