Foto: Gemeente Roosendaal

Nieuw logo en citymarketingplan voor Roosendaal

Met een nieuw beeldmerk en citymarketingplan wil de gemeente Roosendaal ervoor zorgen dat meer mensen op het gebied van wonen, werk en vrije tijd voor Roosendaal kiezen. Het plan wordt na de verkiezingen van 21 maart voorgelegd aan de nieuwe gemeenteraad.

De nieuwe strategie is deze week gepresenteerd. Vier citymarketeers gaan aan de slag in een onafhankelijke stichting. Het is nog niet duidelijk waar dit bureau zich gaat vestigen.  De gemeente financiert dit marketingbureau de eerste vier jaar met 750.000 euro per jaar. Dat is 9,73 euro per inwoner van Roosendaal. In het plan staat dat dat goedkoper is dan vergelijkbare gemeentes als Bergen op Zoom (15,15 euro) en Breda (11,05 euro).

Het logo moet alle verschillende logo's van Roosendaal gaan vervangen. Kenmerkend voor Roosendaal is het gebruik van de roos als beeldmerk. Deze is altijd al gebruikt in de 750 jarige geschiedenis van Roosendaal en komt ook terug in het nieuwe logo.  In het logo is ook op symbolische wijze de gemeente Roosendaal herkenbaar: de stad en de 5 dorpen.

Het doel van citymarketing voor Roosendaal is een maximale bijdrage te leveren aan de economische, maatschappelijke en culturele ontwikkeling van de stad.  Het college wil met de inzet van marketing stimuleren dat meer mensen kiezen voor Roosendaal. Hierbij is de aandacht in het bijzonder gericht op bewoners, bezoekers, talenten en bedrijven.

De gemeenteraad besloot in 2016 dat er een beter strategisch marketingplan voor Roosendaal zou moeten komen. De raad concludeerde toen dat een gebrek aan overkoepelende activiteiten tot een minder sterk imago leidde.  Na de verkiezingen moet de nieuwe raad het plan nog wel goedkeuren.

Meer berichten




Shopbox